Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

Hoppträning


Tagen med mobilen i förrgår.

Idag så hoppade jag lite, bara 50 cm, men känner mig inte så himla redo för högre höjder faktiskt, jag är ju inte så hoppvan! Men idag kändes det som att det gick väldigt bra, i början var det inte tänkt att jag skulle hoppa, sedan blev det två bommar, sedan 30, sen 35 och ja. Till slut blev det 50 cm i allafall. Det kändes väldigt bra faktiskt, det kändes bättre än vad det brukar göra!
Händerna var där de skulle va, jag höll inte i manen (!) vilket är extremt för mig på ett 50 hinder, haha! Jag stog upp över de flesta skutten och dunsade inte i sadeln, lite mer träning så tror jag nog det kommer att bli bra till slut!
Men.. På det som skulle vara tänkt som sista skuttet rev han, gick ner på knä och höll sedan på att bocka, och där satt jag med lösa tyglar.. Haha! Nejdå men det gick bra, hoppade sedan ca 3 skutt sen igen på 45 (?) bara för att han inte skulle bocka igen. Jag gillar inte att använda piskan som en bestraffning, men kanske borde använda den en gång, bara så att han lägger av??
Tyvär var ingen med och tog kort, men nån gång ska jag be Gina ta kort och mamma filma, så får ni både film och kort =D

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus