Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

Barnemmet - Rescension



Jag hade väldigt höga förväntningar på den här filmen, dels för att står att man blir garanterad vettskrämd och så, men jag ryckte bara till lite då och då, så det var inte som jag förväntat mig, tyvär.

Liten del av handlingen, skriven själv, får intekopieras!
Laura, hennes man och deras son Aidan har flyttat till Lauras gamla barnhem. Där har de tänkt starta upp ett barnhem för handikappade barn.
 Aidan har fem låtsaskompisar, som i själva verket inte är låtsaskompisar, utan verkliga andar.
Under en tur till en grotta träffar en sjätte "låtsaskompis", en kompis som omkom i grottan för ca 30 år sedan. Han går runt med en påse på huvudet på grund av en missbildning.
På invigningen av barnhemmet försvinner Aidan..

Utvärdering
En väldigt gripande film, och slutet gör filmen nästan värd att gråta över. Läskig i vissa delar, men som sagt inte vad jag förväntat mig.
Defenitivt värd att se!

4/5 =)

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus