Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

Avramling? Yes!


Canon EOS 450D - Canon EF-S 18-55mm

Idag red jag som planerat, men red inte ut, eftersom att Matilda inte red på "sin" häst så tänkte vi att det kanske inte var en så bra idé att reisa när hon kände hästen så bra, och utifall att det händer nåt. Så vi red på banan istället. Men då blev Nisse lite taggad, och jag tänkte galoppera lite, liksom för att testa om det gick, och det gick :D Men då hände det, han tyckte det var lite FÖR roligt, så han svängde in mot mitten och bockade samtidigt och svängde runt, så då tog jag mig en liten flygtur och landade i bajset som låg där :) Väldigt trevligt!
Menmen, upp igen bara och lugna ner pållen som nu var taggad till tusen och ville göra om samma sak, men det kan man väl säga att det tyckte inte jag precis :D
Travade av på lite längre tyglar, vilket inte gick så bra vissa bitar, och skrittade sedan av.

Vi hade tänkt reisa imorgon istället, men står över det eftersom att han är så här, mamma tänkte ändå köra. Ska rida ut själv och galoppera av honom tills han är jävligt svettig nån annan gång istället, för han blir ännu värre om det är flera, och vill inte galoppera honom på fel sätt än, för han kan ju knappt galoppera på banan än liksom. Så vill ta det lite lugnt med en lugn galopp, är man fler blir det en väldigt stressig galopp, och det vill jag inte just nu :)

Kommentarer

Rebecka

2010-12-30 - 21:35:04
haha, ja ba vafan är reisa ???

men tänkte att det är väll ngt speciellt när man rider så kan ju inte fråga eftersom att jag rider och skulle verka helt sämst på att rida då ju sen ba AAAHAAAA du men att man rejsar :D har ingen arning hur det stavas men i mitt huve stavas det rejsar xD tyckete de va lite kul faktiskt och så fick du ju en rolig lite komentar, brukar gillas :D

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus