Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

Nisse 6/8

Jag började med att skritta fram bebisen på långa tyglar och så, innan jag travade fram, och sedan gjorde lite lösgörande arbete, alltså uppvärmning som jag bara kommer skriva från och med nu.
Jag började sedan arbeta honom på mycket volter, och då blir han på en gång jättefin, ställd och går i form hela tiden. Sedan försökte jag liksom få honom att gå i form även på rakt spår, vilket han tycker är väldigt jobbigt, men även här behöll han formen. Han är en häst som lätt "tappar" om han blir störd av något, men han gick fint här ändå. Han behöll även formen när jag ställde om, vilket han inte brukar göra. Duktig hest ♥
Sedan försökte jag trava honom, men fär tappar han på en gång och blir hård i munnen, försökte flera gånger utan att det lyckades särskilt bra, får försöka mer än annan gång.

Öva på: Att få mer längd och shwung i steget, inte så kort, och mer jobb i bakkärran.

Älskar dig duktiga pownieh

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus